deserveit

Syskon Kärlek <3

Kategori: Allmänt

Detta inlägg vill jag tillägna mina älskade syskon :)
För de tre är de mest härligaste människor som finns, så otroliga hela bunten!
Det går inte en dag utan att jag tänker på de.
Det beror nog mycket på att jag syskonen har alltid haft ett väldigt starkt och speciellt
band till varandra och önskar alltid de bästa utav varandra.
Kan ibland bli tårögd när jag tänker på dom,
speciellt minnen från när jag och min äldsta lillebror Jonathan var små ^^
Kommer fortfarande ihåg hela kvällen från när han kom hem från BB med mina föräldrar.
Han låg och sov så fint i bil barnstolen och jag sprang runt
i min lilla pyjamas som bestod utav en tshirt och ett par shorts.
Vita var de med lila prickar samt en rosa slajm fläck på ena knät.
Min Farmor hade varit barnvakt åt mig den kvällen :)
Innan Jonathan kom hem så kommer jag ihåg att jag satt på golvet vid de stora
svarta skåpet/tv bänk.
Hade luckorna öppna och lekte med min Kelly docka där.
Någon som kommer ihåg Kelly dockorna, jag gör det verkligen :)
Ett annat minne jag har av Jonathan var när vi var med föräldrarna
på något slags hotell eller liknade, vi var inte hemma i alla fall.
Vi satt och badade tillsammans i badkaret och jag lärde
honom "tack och varsågod"
Kommer fortfarande ihåg hur mycket han sa det efteråt..
om och om igen, hela han sken upp så glatt.
Detta är bara ett par minnen utav tusentals.
Och jag uppskattar detta extremt mycket att jag
har ett enastående detalj minne i dessa lägen.
Jonathan har ju mikroskopiskt minne så vi är nog allt lika gällande det
fast han är helt otroligt grym på det!
Ibland känns det så naturligt att han faktiskt fyller 19 år detta år,
andra gånger känns det helt omöjligt att min lillebror som kom först till
världen av mina småsyskon faktiskt blir 19 år, kan inte förstå det vissa stunder.
Vi har lärt oss så mycket av varandra under alla år vi växt upp med varandra.
Känns som han har lärt mig mer om livet än vad jag har lärt honom, han är så klok min älskade Bror.
Mina andra syskon Matilda & Kevin har jag också minnen med såklart.
När Matilda kom till världen var en stor dag, jag hade äntligen fått en liten lillasyster.
Kommer ihåg att jag, Jonathan och pappa åkte upp till BB för att hälsa på henne och mamma.
Hon var så liten, kändes helt fantastikt att hålla i henne.
Det som är så härligt med Matilda är att hennes personlighet
lyste upp alla rum direkt när hon föddes.
Hon har alltid varit en tjej som verkligen vet vad hon vill med livet, hon är så stark
och har aldrig tvekat att säga ifrån om något har varit fel enligt henne.
När Matilda var bebis så jonglerade jag ständigt runt med henne, hon kunde näst intill
gå ner i spagat innan hon kunde gå.
Så hennes gymnastik intresse föddes hon nog helt enkelt med börjar jag ana ;)
När jag la märke med att min mamma var gravid med Kevin
så blev jag så glad, jag skulle få ännu ett syskon.
De flesta minnen jag har utav av Kevin är att han alltid varit
den super lugna grabben med glimten i ögat.
Ett riktigt charmfrö är han från topp till tå.
Han hittar på små spratt och är alltid så extremt sött charmig efteråt,
han vet exakt hur han ska göra i alla situationer ^^
En riktigt bra egenskap när han kommer bli äldre ;)
Han är även den som jag alltid kommer se som min Bäbis Bror, alltid.
Han kommer troligtvis tycka att jag är en jätte jobbig storasyster
när han kommer bli kallad Bäbis Bror av mig när han är tonåring ;)
Men det lever jag så gärna med, storesyskon ska vara jobbiga ibland så enkelt är det ^^
Jag hoppas att när jag själv får barn någon gång
att de kommer få:
Jonathans kunskap, klokhet och humor för de är vi lika på.
Matildas egenskap att vara så rättvis, envis och förstående.
Kevins lugnhet, charmighet och att göra rätt för sig.
Och samt en egenskap som alla syskonen har och det
är den enormt stora gåvan att kunna vara så omtänksam i alla lägen.
Mina syskon är mina änglar <3
Jag ser upp till er alla, ni är mina idoler
och jag ÄLSKAR er från djupet av mitt hjärta <3
Finns alltid till för er natt som dag <3
Jonathan <3
Matilda <3
Kevin <3

Kommentarer

  • victoria kusinvitamin säger:

    jättevackert skrivet!!

    2012-05-23 | 07:44:05
  • Peter Sköldin säger:

    Väldigt fint och varmt skrivet :) Jag vet också att dom har världens bästa storasyster!

    2012-05-23 | 09:34:37
  • Alexandra säger:

    Tack, åh Tack :) Jätte kul att ni tyckte om de ^^

    Kände att det var skönt att skriva från hjärtat <3

    2012-05-23 | 10:13:27
    Bloggadress: http://deserveit.blogg.se/
  • Simone Sköldin säger:

    Min goa dotter. När jag läste detta om dina goa syskon så vart jag nästan tårögd. Ni är våra goa barn och den syskonkärlek ni har är underbar att se.

    2012-05-23 | 15:37:09
  • Alexandra säger:

    Aaw tack så jätte mycket, var själv tårögd när jag skrev de ^^

    2012-05-23 | 15:45:53
    Bloggadress: http://deserveit.blogg.se/

Kommentera inlägget här: